Direktlänk till inlägg 3 januari 2020

År 2020

Av chime - 3 januari 2020 14:12

Mina förväntningar och planer för år 2020

  • Finna mer lugn i mig själv
  • Inte låta oviktiga saker ta upp min tid
  • Umgås med de som ger energi istället för att ta den
  • Bli en lugnare och mer närvarande mamma
  • Försöka hantera sjukdomstankar på ett bättre sätt
  • Lyssna till vad min kropp säger och ger för signaler
  • Inte pressa mig själv för hårt
  • Har jag gjort något jag inte alls vill så kan jag få lite cred för det sen
  • Röra på mig fast i den mån kroppen orkar
  • Njuta av livet, av att jag får ha min familj. Vara tacksam för det.
  • Låta tankar och känslor komma utan att känna att det är något fel på mig
  • Lita till min magkänsla, den har inte fel
  • Stänga ner sociala medier när jag inte mår bra av det
  • Försöka att sålla i vad som är mina "riktiga" känslor och vad som är andras
  • Djupandas
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chime - Söndag 4 feb 17:56

Lugn, lugn, inre lugn. Var har du varit någonstans? Jag har sökt dig så länge, mitt i ångesten, mitt i stressen, mitt i allt, ja mitt i livet. Jag behöver dig så! Stanna hos mig, snälla. Håll min hand, håll mig i din famn och släpp mig inte.   ...

Av chime - 26 december 2023 22:28

Då var allt julbestyr äntligen avklarat! Som jag har spännt mig inför alla dessa firanden! Stressat med bak, paket, julmat och all nervositet inför vilket humör alla kommer att vara på. Blir det bråk, tjafs och elaka kommentarer eller blir det en någ...

Av chime - 3 december 2023 15:18

Jag vill bara skrika, gråta och kasta sönder saker just nu. Skrika tills rösten inte hörs mer, tills allt det som gör ont har försvunnit! Skrika tills allt det jobbiga eller alla "de" jobbiga försvinner. Tills de hör mig! Tills de förstår att allt de...

Av chime - 28 juli 2023 12:05

Ja då var semestern här. Utlandsresan var bokad och klar sedan några månader tillbaka. Dryga månaden före avresa så var det dags att krångla till allt med en eventuell kommande strejk. Denna osäkerhet kring vad som komma skall är inte min starka sida...

Av chime - 17 mars 2023 00:05

Idag blev det många möten och samtal med människor jag inte är van vid på jobbet. Nu efter att ha sovit en timme så går tankarna på högvarv. Sa jag rätt saker? Svarade jag fel där? Kunde detta missförstås? Lämnade jag ut för mycket information? Får m...

Skapa flashcards