Direktlänk till inlägg 14 januari 2020

Yoga?

Av chime - 14 januari 2020 13:46

Nu när vi landat i en annan skola känns det helt underbart med de ytor vi har att röra oss på. Det går inte beskriva hur fritt det känns. Dock funderar jag mycket kring min tjänst om huruvida det skulle vara att gå ur klassen och enbart jobba som samverkansperson och på fritids. Eftersom jag pendlar mycket från dag till dag så stannar jag i nuläget kvar i klass sen får vi se vad tiden utvisar. 


På torsdag ska jag ta steget och prova på yinyoga. Jag har ont i kroppen i perioder, speciellt då det är mycket stress runt omkring. Värken smyger sig på efter hand och det är väl först nu jag någonstans börjar inse att det kanske är stress som gör det och inte att jag är döende eller har tumörer i hela kroppen. Jag har svårt att förstå att kroppen kan bli så påverkad av något som jag inte tror är så farligt. Med facit i hand och några år i backspegeln så är det väl rimligt att se ett mönster men det är ändå svårt att acceptera. Lika så pms, jag glömer från månad till månad. Jag mår ju bra! eller?


Jodå jag mår bra om jag ser till att få min sömn, äta mina tider och hålla rutinerna i gång. Blir det för skevt emellan så rasar allt. Visst känns livet orättvisst ibland men jag gillar tryggheten. Jag börjar ju lära mig vad som behövs justeras för att få tillbaka livskvaliten. Något som hjälpt otroligt mycket var att ta bort mobilen mer och mer. Så vad gör man istället? Jag bestämde mig för att lära mig virka. Om 6-åringar kan så kan väl jag, sagt och gjort. Nu sitter jag här med lite filtar till några katter och hundar till att börja med. Vilken grej! Samtidigt som det blir något snyggt av det så känns det som att alla mina tankar reds ut, problem efter problem får lösningar. Alla borde arbeta mer med händerna. Det gäller bara att hitta det som passar en själv. 1000-bitars pussel är också en väldigt rogivande aktivitet som jag gillar.


Nu blir det som sagt till att pröva på yoga med, detta gör jag redan mycket hemma när väl tiden finns. Kanske är det skillnad på att göra det i grupp? Om inte annat finns det säkert liute rörelser att ta med hem och arbeta med.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chime - Söndag 4 feb 17:56

Lugn, lugn, inre lugn. Var har du varit någonstans? Jag har sökt dig så länge, mitt i ångesten, mitt i stressen, mitt i allt, ja mitt i livet. Jag behöver dig så! Stanna hos mig, snälla. Håll min hand, håll mig i din famn och släpp mig inte.   ...

Av chime - 26 december 2023 22:28

Då var allt julbestyr äntligen avklarat! Som jag har spännt mig inför alla dessa firanden! Stressat med bak, paket, julmat och all nervositet inför vilket humör alla kommer att vara på. Blir det bråk, tjafs och elaka kommentarer eller blir det en någ...

Av chime - 3 december 2023 15:18

Jag vill bara skrika, gråta och kasta sönder saker just nu. Skrika tills rösten inte hörs mer, tills allt det som gör ont har försvunnit! Skrika tills allt det jobbiga eller alla "de" jobbiga försvinner. Tills de hör mig! Tills de förstår att allt de...

Av chime - 28 juli 2023 12:05

Ja då var semestern här. Utlandsresan var bokad och klar sedan några månader tillbaka. Dryga månaden före avresa så var det dags att krångla till allt med en eventuell kommande strejk. Denna osäkerhet kring vad som komma skall är inte min starka sida...

Av chime - 17 mars 2023 00:05

Idag blev det många möten och samtal med människor jag inte är van vid på jobbet. Nu efter att ha sovit en timme så går tankarna på högvarv. Sa jag rätt saker? Svarade jag fel där? Kunde detta missförstås? Lämnade jag ut för mycket information? Får m...

Ovido - Quiz & Flashcards