Alla inlägg under februari 2020

Av chime - 10 februari 2020 13:34

Jag valde att ta ledigt idag, barnen har ju sportlov så tanken var att vi bara skulle "vara" tillsammans. Min sambo är iväg så dagen började med att vi städade och förberedde två middagar så det räcker tills imorgon. Sedan drog tonårsdottern iväg till min mormor som skulle till tandläkaren sedan skulle de vidare hem till henne och baka! Vad glad min mormor blev! Lilla tjejen ville inte heller vara hemma då det var orättvist att hennes syster skulle få gå iväg så för hennes del bar ner till farfar. Så ja nu sitter jag här. Jag har lite städning kvar men nu får det allt bli en paus. Skriva lite här, se en serie och bara vara en stund. Ikväll är det simskolan/träning.



Av chime - 9 februari 2020 17:03

Livet flyter på och jag mår riktigt fint men känslor kommer emellan ibland. Jag försöker låta dem komma för att sedan låta dem bara dra förbi. Jag börjar bli bättre på det men jag får påminna mig själv ofta om att bara låta dem dra vidare. Känslor och tankar är ju inte farliga som så bara man inte stannar i dem för länge då de inte alltid har ett bra inflytande.


Jag började ju yinyoga för ett tag sedan och jag känner att jag nog hittat rätt (iallafall där jag är nu i livet). Det är häftigt att kunna inta en position en viss tid och nästan somna i den. Det är väldigt sällan jag varit med om något så avslappande. Vissa av övningarna gjorde jag sedan hemma med familjen och de hänger på, lite protester men det funkar, de är duktiga och det är något vi gör tillsammans. Det är roligt.


Arbetet känns bättre just nu. Allt nytt har lagt sig och de flesta mötena är avklarade, middagen är över och mitt eget liv börjar få ta plats igen. Nu är det sportlov och jag har valt att ta ledigt 2 dagar så imorgon är jag ledig. Det känns väldigt bra. Det är skönt med lite distans från jobbet då jag annars blir så uppslukad av det att jag nästan glömmer bort mig själv och min familj. Är jag hemma för länge så är det tvärtom. Jag är inte alls bra på att hålla isär arbete och privatliv, urkass faktiskt om jag får säga det själv. Men jag jobbar på det och något mer balanserat har det ju blivit.


 





Ovido - Quiz & Flashcards