Direktlänk till inlägg 9 februari 2020

Känslor och så livet

Av chime - 9 februari 2020 17:03

Livet flyter på och jag mår riktigt fint men känslor kommer emellan ibland. Jag försöker låta dem komma för att sedan låta dem bara dra förbi. Jag börjar bli bättre på det men jag får påminna mig själv ofta om att bara låta dem dra vidare. Känslor och tankar är ju inte farliga som så bara man inte stannar i dem för länge då de inte alltid har ett bra inflytande.


Jag började ju yinyoga för ett tag sedan och jag känner att jag nog hittat rätt (iallafall där jag är nu i livet). Det är häftigt att kunna inta en position en viss tid och nästan somna i den. Det är väldigt sällan jag varit med om något så avslappande. Vissa av övningarna gjorde jag sedan hemma med familjen och de hänger på, lite protester men det funkar, de är duktiga och det är något vi gör tillsammans. Det är roligt.


Arbetet känns bättre just nu. Allt nytt har lagt sig och de flesta mötena är avklarade, middagen är över och mitt eget liv börjar få ta plats igen. Nu är det sportlov och jag har valt att ta ledigt 2 dagar så imorgon är jag ledig. Det känns väldigt bra. Det är skönt med lite distans från jobbet då jag annars blir så uppslukad av det att jag nästan glömmer bort mig själv och min familj. Är jag hemma för länge så är det tvärtom. Jag är inte alls bra på att hålla isär arbete och privatliv, urkass faktiskt om jag får säga det själv. Men jag jobbar på det och något mer balanserat har det ju blivit.


 





 
 
Amisa

Amisa

9 februari 2020 22:06

Är det inte ganska mycket ett nutidsproblem att vi hela tiden bombarderas av intryck och apparater som piper och vill oss nåt? Hjärnan behöver få vara lite ledig ibland också, så att vi kan få återhämtning. Det är fint att du hittat lugn och harmoni i yinyogan!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

chime

10 februari 2020 13:34

Jo det är det verkligen! Ibland glömmer jag mobilen hemma och efter lite panik så inser man att det faktiskt är väldigt skönt att bara få vara. Har du prövat yinyoga själv? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chime - Söndag 4 feb 17:56

Lugn, lugn, inre lugn. Var har du varit någonstans? Jag har sökt dig så länge, mitt i ångesten, mitt i stressen, mitt i allt, ja mitt i livet. Jag behöver dig så! Stanna hos mig, snälla. Håll min hand, håll mig i din famn och släpp mig inte.   ...

Av chime - 26 december 2023 22:28

Då var allt julbestyr äntligen avklarat! Som jag har spännt mig inför alla dessa firanden! Stressat med bak, paket, julmat och all nervositet inför vilket humör alla kommer att vara på. Blir det bråk, tjafs och elaka kommentarer eller blir det en någ...

Av chime - 3 december 2023 15:18

Jag vill bara skrika, gråta och kasta sönder saker just nu. Skrika tills rösten inte hörs mer, tills allt det som gör ont har försvunnit! Skrika tills allt det jobbiga eller alla "de" jobbiga försvinner. Tills de hör mig! Tills de förstår att allt de...

Av chime - 28 juli 2023 12:05

Ja då var semestern här. Utlandsresan var bokad och klar sedan några månader tillbaka. Dryga månaden före avresa så var det dags att krångla till allt med en eventuell kommande strejk. Denna osäkerhet kring vad som komma skall är inte min starka sida...

Av chime - 17 mars 2023 00:05

Idag blev det många möten och samtal med människor jag inte är van vid på jobbet. Nu efter att ha sovit en timme så går tankarna på högvarv. Sa jag rätt saker? Svarade jag fel där? Kunde detta missförstås? Lämnade jag ut för mycket information? Får m...

Ovido - Quiz & Flashcards