Alla inlägg den 4 augusti 2021

Av chime - 4 augusti 2021 07:35

Ny dag och nya möjligheter! Tjejerna sover fortfarande och typ halva staden vad det verkar som. sambon har gått till jobbet och nu sitter jag här i min ensamhet med min gröt, c-vitamin och ägg. Dock behöver den kallna något så det passar bra med ett kort litet inlägg här. Vad bjuder då denna dagen på? Ja.. Jag har slängt en fråga till en gammal vän om vad hon och hennes kids ska göra idag så vi får väl se. Stora tjejen (tonåringen) ska träffa en kompis i eftermiddag. Jag hoppas att all den negativa stämningen och irritationen ska vara borta idag. framför allt för mig och att det då inte kommer några dumma nervärderande kommentarer för då kommer jag gå från noll till hundra på mindre än två sekunder. Tankar finns ju på att göra ett nytt försök här på morgonkvisten och ta med båda tjejerna och handla de kläder de behöver till skolstarten. Kanske är det till att utmana ödet ändå... Så det blir till att fundera lite kring det. Det positiva är dock att jag börjar bli något taggad inför jobbstarten. Min mail är totalrensad (alltså helt tom!) Nada meddelanden vare sig från kollegor, chefen eller vårdnadshavare. Det har i stort sett aldrig hänt, vilket genast ger intrycket av en nystart. Jag har börjat lägga in de möten jag har både inom jobbet och privat och det verkar fan som att det ska gå ihop första veckan! Också något som alltid krockat men jag försöker verkligen få till en både fungerande vardag och ett arbetsliv för att inte ta slut helt. Men men nu är det frukost iallafall. Ha en fin dag!

Ovido - Quiz & Flashcards