Direktlänk till inlägg 17 augusti 2021

Första riktiga arbetsdagen

Av chime - 17 augusti 2021 14:45

Ja då var första "riktiga" arbetsdagen gjord. Tack och lov att vi slutade tidigt! Jag är metalt helt slut. Nya elever varje år i klassen, hur är det möjligt att glömma bort varje omgång hur det är i början varje termin? Men nu väl hemma efter en väldigt lång och varm dusch iklädd världens mysigaste morgonrock och med en inställning av att "det tar vi sen" så börjar jag hitta en gnutta liv inom mig. Stora tjejen skickade jag in i duschen hon med, hon såg ut som ett spöke efter första skoldagen, den lilla är placerad vid tv-spelet (de får aldrig spela så här tidigt annars). Nu är laxen lagd på tining så snart blir det lite matlagning. En kort handling får det bli ikväll. I övrigt så känner jag ändå att jag är relativt förberedd för omväxlings skull.


Checklista på det:

  • Lilla tjejens vanliga kläder är inköpta
  • Regnkläder, stövlar och idrottsskor
  • Väskor beställda och levererade
  • 2 tröjor till mig
  • Idrottskläder klara
  • Aktiviteter anmälda
  • Allt info som kommit ut har skrivits in i almanackan
  • Skrivit under och gått igenom papper
  • 1 utvecklingssamtal klart
  • Allt jobb-mässigt klart

Kvar att göra:

  • Köpa 3 vinterjackor
  • badmintonracket
  • Ev regnjacka till stora tjejen
  • Ev Kängor till scouterna
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chime - Söndag 4 feb 17:56

Lugn, lugn, inre lugn. Var har du varit någonstans? Jag har sökt dig så länge, mitt i ångesten, mitt i stressen, mitt i allt, ja mitt i livet. Jag behöver dig så! Stanna hos mig, snälla. Håll min hand, håll mig i din famn och släpp mig inte.   ...

Av chime - 26 december 2023 22:28

Då var allt julbestyr äntligen avklarat! Som jag har spännt mig inför alla dessa firanden! Stressat med bak, paket, julmat och all nervositet inför vilket humör alla kommer att vara på. Blir det bråk, tjafs och elaka kommentarer eller blir det en någ...

Av chime - 3 december 2023 15:18

Jag vill bara skrika, gråta och kasta sönder saker just nu. Skrika tills rösten inte hörs mer, tills allt det som gör ont har försvunnit! Skrika tills allt det jobbiga eller alla "de" jobbiga försvinner. Tills de hör mig! Tills de förstår att allt de...

Av chime - 28 juli 2023 12:05

Ja då var semestern här. Utlandsresan var bokad och klar sedan några månader tillbaka. Dryga månaden före avresa så var det dags att krångla till allt med en eventuell kommande strejk. Denna osäkerhet kring vad som komma skall är inte min starka sida...

Av chime - 17 mars 2023 00:05

Idag blev det många möten och samtal med människor jag inte är van vid på jobbet. Nu efter att ha sovit en timme så går tankarna på högvarv. Sa jag rätt saker? Svarade jag fel där? Kunde detta missförstås? Lämnade jag ut för mycket information? Får m...

Skapa flashcards