Direktlänk till inlägg 26 februari 2023

Dränerad men med fokus

Av chime - 26 februari 2023 21:36

Yes då var vi här igen... Totalt dränerad av umgänge som likt vid jul och nyår tog all min kraft, så även denna helgen men nu är det dags för paus igen och behålla fokus på det ska ska ske framöver.

Jag fick inte jobbet som lät så extremt lovande. Visst blev jag besviken men mer förbannad över hur det hela gick till, men inget ont som inte för något gott med sig. Det blev en hel del diskussioner med min nuvarande chef om arbetssituationen, jag är rastlös och vill verkligen göra något annat. Mer fokus och mer ansvar men ändå känna att jag orkar med allt. Så rätt som det var bildades en tjänst, 50% administration och ca 40% att rodda runt. Det känns oerhört grymt just nu och jag ser fram emot när tjänsten börjar vilket blir efter att jag släppt klassen. Jag vet att chefen utnyttjar mig lika mycket som jag utnyttjar henne men är vi båda överens och ingen känner sig överkörd så är det väl bara fritt fram. Det känns som en väldigt bra lösning just nu, sen fortsätter jag söka de tjänster som jag verkligen vill ha men nu har jag inte lika bråttom.

Jag och tonårsdottern jobbar på relationen. Visst bråkar vi men det har ändå varit relativt lungt nu i 3 veckor. Hon började träna på gym ihop med en tjejkompis och jag hängde på, kanske kan vi hitta något gemensamt i detta.
Jag hoppas verkligen det, även om träningsvärken från helvetet inte var att leka med. Vi skrev även in henne på körskola så hon håller fokus på skolan och körningen, vilket borde göra att hon inte har så mycket tid över till att vara arg. Jag försöker verkligen engagera mig, vissa dagar går bättre och andra sämre men några utbrott har det iallafall inte varit just nu. Dock har yngsta dotter fallit bort lite då äldsta tagit mycket tid men jag ska försöka ta ikapp det.

I övrigt har vi varit sjuka till och från, egentligen sen i september men nu har vi hållt oss på benen helt i en vecka. Jag hoppas verkligen de riktiga krafterna kommer tillbaka snart. Nackdelen när vi är friska är bara att då ska man umgås, middagar, fika, kolla mello, kolla fotboll, fika lite till och lite igen. Allt detta umgänge leder till osämja, tjafs, irritation och mycket där till. Denna helgen har vi umgåtts i omgångar och just nu är jag helt dränerad. Igår var kroppen så spänd av obehag och öronen tjöt så jag trodde det aldrig skulle bli tyst. Jag fick låsa in mig en stund på toaletten när vi kom hem, andas och bara blunda tills det värsta var över. Jag försöker som sagt hålla mig utanför alla intriger, men det är som att hoppa mellan olika slukhål. Klarar man den ena diskussionen så faller man in i nästa. Fel svar så blir det kaos igen. Jag sitter mest av tiden, håller mig till samtal som jag tror inte kan skapa mer kaos. Försöker hålla barnen borta från diskussioner som de inte kan behärska då de blir ledsna eller arga när vuxna säger saker. Det kan ibland vara svårt med tonårsdottern som gärna vill svara och kan bränna av rätt bra nör hon blir förbannad men jag har sagt att det inte är värt det. Jag känner min dotter och likt alla tonåringar är hon känslig, lättkränkt, arg, ledsen och glad. Känslorna är som en enda berg och dalbana och jag vet att hon resonerar som att hon kan och vet allt, det gjorde jag med i hennes ålder. Jag kan ju tycka att vuxna borde kunna ta det lite med en nypa salt, låta henne prata och bara lägga ner ibland men alla vuxna är tyvärr inte så utan de gillar att trigga igång bråk och jag hatar det! Hatar det så jävla mycket!
Där av har umgänget minskat betydligt och det kommer det att fortsätta göra så lömge situationen är som den är. Jag tänker att umgänge ska ge energi, inte ta all lycka och välmående man har. Självklart ger det mycket emellanåt med men de senaste har det bara tagit och jag är så trött på det.

Det var iallafall skönt att skriva av sig lite igen. Det känns som jag kommer sova riktigt gott inatt iallafall. Nu när jag är hemma och en ny vecka med rutiner väntar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chime - Söndag 4 feb 17:56

Lugn, lugn, inre lugn. Var har du varit någonstans? Jag har sökt dig så länge, mitt i ångesten, mitt i stressen, mitt i allt, ja mitt i livet. Jag behöver dig så! Stanna hos mig, snälla. Håll min hand, håll mig i din famn och släpp mig inte.   ...

Av chime - 26 december 2023 22:28

Då var allt julbestyr äntligen avklarat! Som jag har spännt mig inför alla dessa firanden! Stressat med bak, paket, julmat och all nervositet inför vilket humör alla kommer att vara på. Blir det bråk, tjafs och elaka kommentarer eller blir det en någ...

Av chime - 3 december 2023 15:18

Jag vill bara skrika, gråta och kasta sönder saker just nu. Skrika tills rösten inte hörs mer, tills allt det som gör ont har försvunnit! Skrika tills allt det jobbiga eller alla "de" jobbiga försvinner. Tills de hör mig! Tills de förstår att allt de...

Av chime - 28 juli 2023 12:05

Ja då var semestern här. Utlandsresan var bokad och klar sedan några månader tillbaka. Dryga månaden före avresa så var det dags att krångla till allt med en eventuell kommande strejk. Denna osäkerhet kring vad som komma skall är inte min starka sida...

Av chime - 17 mars 2023 00:05

Idag blev det många möten och samtal med människor jag inte är van vid på jobbet. Nu efter att ha sovit en timme så går tankarna på högvarv. Sa jag rätt saker? Svarade jag fel där? Kunde detta missförstås? Lämnade jag ut för mycket information? Får m...

Ovido - Quiz & Flashcards