Direktlänk till inlägg 28 juli 2023

Semester

Av chime - 28 juli 2023 12:05

Ja då var semestern här. Utlandsresan var bokad och klar sedan några månader tillbaka. Dryga månaden före avresa så var det dags att krångla till allt med en eventuell kommande strejk. Denna osäkerhet kring vad som komma skall är inte min starka sida. Jag har jobbat och jobbar fortfarande otroligt mycket med mig själv och när sådana här stora "kanske, om, utifall att" blir så kraschar mitt inre lugn. Hur som helst strejken avblåstes och resan var ett faktum. Dock hade jag inte hunnit varva ner det minsta inombords från jobb, hemmasysslor och träning (som jag nu oxå lagt till på listan i att bli lite piggare och orka lite mer). Detta i sin tur gjorde att alla lugna stunder (som är väldigt få) försvann helt. Så med kroppen i kaos så visste jag att när jag väl landar hemma så kommer det ta en längre stund i att komma till ro. 


Sagt och gjort, vi reste, första gången med mellanlandning. Det kommer aldrig bli en jävla mellanlandning igen kan jag lova! Alla! Alla! Planen var försenade både dit och hem. Väl framme var hotellet fantastiskt men allt vid stranden kostade multum! Det var så dyrt! Alla ville ha pengar åt alla håll och kanter. Jag har aldrig varit med om sån extrem turism. Allt grundades på att vinna så mycket som möjligt. Bilen som var betald i förväg ville de ha 10000kr för i försäkring tills vi åkte hem, garaget som skulle ingått i hotellet ingick visst inte längre 1000kr extra där, solstolar (beroende på vart) var minimum 600-800kr för oss varje dag om vi nu ville ha dem?. Poolen på hotellet gjorde oss sjuka då det inte fanns något riktigt klor. Så myggätna, med svetten rinnandes längst ryggen då det var runt 40 grader vissa dagar och fuktigt som aldrig förr klarade vi 10 dagar.


Det fanns mycket bra också, vi mötte släktingar där som vi hade planerat, fick en bild av hur det varit att leva där förr, fick se frukter och grönsaker växa fritt som aldrig förr. Havet var fantastiskt även hotellets service, mat, rum och städ. Vi lärde oss snorkla vilket jag aldrig vågat tidigare och det var liv.


Men vi kommer nog alltid hålla oss till öarna i fortsättningen om jag får bestämma. De är mer gästvänliga, genuina och det är ett helt annat tempo. Vi älskar öarna helt eneklt. Så lite snuvad på semestern känner jag mig. Jag visste ju att denna resa inte skulle bli som alla andra men det hjälper inte just precis nu. Nu har vi varit hemma en vecka i regnet och faktisk solen med, det är så skönt men kroppen och hjärnan mår inget vidare. Allt värker och huvuet ihop med bihållorna har fått sig en rejäl törn. Jag visste ju om att allt detta skulle komma, det är så min kropp fungerar men aldrig är jag tillräckligt förbered. Imorse vaknade jag med en enorm huvudvärk som jag vet kommer övergå till migrän om inte jag lyckas vända det. Tröttheten har varit brutal och hur mycket jag än sovit så har jag kunnat sova lika mycket igen. Tröttheten har dock börjat vända känns det som, och så mycket drömmar! Jag har vaknat och trott att jag är kvar å semestern och att jag inte kommit hem ännu. Nu är fruktosten intagen och jag trodde jag skulle spy av huvudvärken och nackvärken men en snabb alvedon ihop med lugna rörelser och inga måsten så känns det som att det lugnat sig lite. Jag kännde dock att jag verkligen behövde skriva av mig här. Tömma allt det jobbiga för att kunna lyfta uvudet och gå vidare.


Men jag vill ändå resa igen (med direktflyg) till någon ö, helst om en vecka men det får bli nästa år :)

Så det är ändå skönt att man inte blivit helt avskräckt. Nu har jag en vecka kvar på semestern, vissa stunder känns det som att jag hade velat börja jobba imorgon bara för att få in rutin och få ordning på hjärnspöken men det kanske behövs lite ledighet och bara vara.














 
 
Kristine

Kristine

28 juli 2023 12:44

Penger, penger; så trist og ille når det meste dreier seg om penger!

Ha en fortsatt fin fredag ^^

http://slossplassen.blogg.se

chime

28 juli 2023 14:27

Ja visst är det tråkigt:(
Önskar dig en fin dag du med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chime - Söndag 4 feb 17:56

Lugn, lugn, inre lugn. Var har du varit någonstans? Jag har sökt dig så länge, mitt i ångesten, mitt i stressen, mitt i allt, ja mitt i livet. Jag behöver dig så! Stanna hos mig, snälla. Håll min hand, håll mig i din famn och släpp mig inte.   ...

Av chime - 26 december 2023 22:28

Då var allt julbestyr äntligen avklarat! Som jag har spännt mig inför alla dessa firanden! Stressat med bak, paket, julmat och all nervositet inför vilket humör alla kommer att vara på. Blir det bråk, tjafs och elaka kommentarer eller blir det en någ...

Av chime - 3 december 2023 15:18

Jag vill bara skrika, gråta och kasta sönder saker just nu. Skrika tills rösten inte hörs mer, tills allt det som gör ont har försvunnit! Skrika tills allt det jobbiga eller alla "de" jobbiga försvinner. Tills de hör mig! Tills de förstår att allt de...

Av chime - 17 mars 2023 00:05

Idag blev det många möten och samtal med människor jag inte är van vid på jobbet. Nu efter att ha sovit en timme så går tankarna på högvarv. Sa jag rätt saker? Svarade jag fel där? Kunde detta missförstås? Lämnade jag ut för mycket information? Får m...

Av chime - 28 februari 2023 02:12

Ibland brister en del av ens inre och man tappar det på fel sak. En del människor skapar sån frustration inom en och när det inte går att öppna sig och prata fritt om saker av olika starka skäl så kommer allt ut helt fel. Igår var en sån kväll. ...

Ovido - Quiz & Flashcards