Direktlänk till inlägg 27 december 2022

Samma tid, samma plats

Av chime - 27 december 2022 03:17

Somnade så gott i sängen men vaknade just klarvaken. Larmet på mobilen ringer om bara 2 timmar så det var lika bra att inta soffan igen. Tänker att jag lika gärna kan skriva ett par rader då jag brukar somna lättare efteråt.

Det blev många samtal hemma igår om allt som varit under julhelgen och vi kom väl fram till att vi behöver minska ner en del för att slippa all stress och dessutom verkligen minska på maten, kanske rent av ändra det traditionella julbordet till en julfika, julfrukost eller liknande. Vi vill och behöver även minska ner julklapparna, inte av snålhet, utan för att denna köphysterin är sjuk! Sen när det kommer till de olika personer vi firar med... Så ja, det är svårt när vi är så många med olika starka viljor, alla vill ha fram sin mening och sitt tyckande. Jag för min del, och även mina tjejer är ju känsliga. Även om min stora dotter är stark och kan vinna många diskussioner så är detta långt förbi hennes färdigheter. Vi pratade länge igår och vi får försöka se denna jul som en erfarenhet rikare i livet. Ta mer "pauser" vid behov. För min del har jag pausat periodvis i flera år då jag annars skulle gå sönder, jag ger mig aldrig in i diskussioner som jag inte har kunskap om, jag lägger mig aldrig i utan sitter mer som en åskådare, det har räddat många middagar tidigare och jag kan få fortsätta ha ro i kroppen. Vill andra starta fighter, bråk och intriger så varsågod. Jag lägger hellre den tiden på sånt som är viktigt för mig. Det var det misstaget min dotter gjorde, hon la sig i, tog upp ett tungt ämne och försökte förklara sin sida av det hela. Det slutade i katastrof...
Men som sagt vi hade många samtal igår jag och hon. Vi går vidare, sträcker på oss och håller oss i utkanten av alla intrigerna i fortsättningen och pausar vid behov. Det får vara vårat sätt att hantera svåra situationer.

Något som var riktigt skönt igår efter alla tankar som snurrat runt, kryp i kroppen och intryck efter all julstress var på kvällen när hjärnan sakta började landa och sömnen kom smygande vid en film. För visst är det ibland skönt att bara släppa allt och slappna av helt för en stund. Sen lyssnade jag faktiskt vidare på min ljudbok, stängde ute allt annat, då fick hjärnan vila en stund och koppla bort alla tankar och bekymmer. Det är så skönt!

Nu ringer klockan om mindre än 2 timmar och min dotter ska få följa med till jobbet. Min yngsta får vara hemma med sin pappa då hon blivit förkyld, febrig och hostig efter allt julfirande. Jag hoppas så att hon frisknar till snart.

Önskar er en fin dag då ni vaknar.


























 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chime - Söndag 4 feb 17:56

Lugn, lugn, inre lugn. Var har du varit någonstans? Jag har sökt dig så länge, mitt i ångesten, mitt i stressen, mitt i allt, ja mitt i livet. Jag behöver dig så! Stanna hos mig, snälla. Håll min hand, håll mig i din famn och släpp mig inte.   ...

Av chime - 26 december 2023 22:28

Då var allt julbestyr äntligen avklarat! Som jag har spännt mig inför alla dessa firanden! Stressat med bak, paket, julmat och all nervositet inför vilket humör alla kommer att vara på. Blir det bråk, tjafs och elaka kommentarer eller blir det en någ...

Av chime - 3 december 2023 15:18

Jag vill bara skrika, gråta och kasta sönder saker just nu. Skrika tills rösten inte hörs mer, tills allt det som gör ont har försvunnit! Skrika tills allt det jobbiga eller alla "de" jobbiga försvinner. Tills de hör mig! Tills de förstår att allt de...

Av chime - 28 juli 2023 12:05

Ja då var semestern här. Utlandsresan var bokad och klar sedan några månader tillbaka. Dryga månaden före avresa så var det dags att krångla till allt med en eventuell kommande strejk. Denna osäkerhet kring vad som komma skall är inte min starka sida...

Av chime - 17 mars 2023 00:05

Idag blev det många möten och samtal med människor jag inte är van vid på jobbet. Nu efter att ha sovit en timme så går tankarna på högvarv. Sa jag rätt saker? Svarade jag fel där? Kunde detta missförstås? Lämnade jag ut för mycket information? Får m...

Ovido - Quiz & Flashcards