Alla inlägg den 25 mars 2022

Av chime - 25 mars 2022 18:30

Eller var det en dag i juni? ;)

Hur som vardagen har knackat på dörren. Corona varvat med vanlig feber, nässelutslag och en massa annat. Lite vaccin dos 3 för min del med influensabiverkningar. Så här har det sett ut nu till och från sen i januari. Jag är lite smått trött på skiten nu om man säger så men jag försöker hålla modet uppe, det gör väl vi alla. Vi får bara vara extremt tacksamma att det inte är någon som är allvarligt sjuk   


Jag har sökt x antal jobb och ska söka desto mer i helgen om allt går enligt planen. Jag behöver rycka upp mig lite och få till en förändring men jag skyndar långsamt då jag inte vill ta ett förhastat beslut som jag senare kanske kommer att ångra. Detta beslut att börja söka aktivt har ändå fått växa fram och jag känner nog att jag börjar bli redo för nästa steg i livet nu. Det som är svårt är bara att veta vart det bär av men jag kanske får se det med lite spänning istället för med oro. Känslan och hur man ser på saker har ju ändå en stor betydelse när det kommer till vart livet bär av.


Nu är det dags för lite kvällsmat denna fredag, sen blir det till att bädda ner sjuklingar och se på "bäst i test". Älskar det tv-progammet. Jag har även skrivit ut ett "bio-kit", biljetter för popcorn, glass, drick och för bio och en liten skylt för vilken film som ska visas. Då vi annars skulle gått ut och bowlat imorgon om alla varit friska och besvikelsen nu inte ska bli lika stor så bjuder jag på hemma-bio. Tjejerna får klippa ut alla biljetter och färglägga, film väljs i förväg så att det inte blir något tjafs, sen är det bara att mysa ner sig med alla tillbehör. Så det är vad lördagen bjuder på.

Önskar er alla en fin och mysig helg  




Ovido - Quiz & Flashcards