Direktlänk till inlägg 31 oktober 2021

Reflektion

Av chime - 31 oktober 2021 18:20

Ja det var visst det som jag skulle börja med nu. Skriva en slags reflektionsdagbok, en yrkesdagbok eller en livsreflektion kanske? 


Just idag, om vi börjar här, så är jag riktigt förbannad, less och trött. Förbannad för att vi tycker olika här hemma om en specifik situation. Less för att människor tror sig ha rätt att slänga ur sig beskylningar utan någon som helst fakta, de förlöjligar och går över gränser för vad som är privat och inte. Det har alltid varit så i perioder men idag blev jag riktigt ledsen och arg. Trött efter flertalet kalas som hållts då familjemedlemmar inte ska komma samtidigt, kanske är bra ändå i och med corona men jag som inte gillar kalas speciellt mycket eller sammankomster som så blir otroligt trött. Allt halloween firande som varit både hemma och på jobbet har också tagit slut mig men jag är ändå nöjd med att vi faktiskt har åstadkommit väldigt fina minnen för barnen (tror jag iallafall).


Jobbmässigt är det som en inre berg och dalbana, det kommer jag nog aldrig ifrån i detta yrket. Jag blir ledsen, arg, trött men samtidigt bjuder det på mycket glädje med och en känsla av att vara någon, i rätt situationer då.


I övrigt studerar jag en kurs på min fritid då chefen inte ville ge mig tid för detta, den är väldigt givande men också ytterligare en sak att lägga till på "att-göra-listan". Inte nog med det så har sambon en stor slutuppsats att skriva, den måste bli godkänd (iallafall om man tänker framtidsmässigt). Jag brukar inte vara genomdömande utan försöka hitta förklaingar till människors beteende mest för att inte bli upprörd eller ledsen men i detta fallet är den personen min sambo skriver uppsattsen med helt jävla dum!!! Det finns ingen mer konstig människa, skriver om helt orelevanta saker, vill ändra arbetet mitt i... Detta tär enormt mycket på oss båda. Men vi har alltid sett oss som ett team och det kommer vi fortsätta vara. Kan inte denna människa bidra med något så gör vi det tillsammans utan denna tröga människa istället.


Ja det var den dagliga reflektionen. Oerhört skönt att sätta ord på känslor. Vi får se hur ofta detta blir av. Ha det fint.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chime - Söndag 4 feb 17:56

Lugn, lugn, inre lugn. Var har du varit någonstans? Jag har sökt dig så länge, mitt i ångesten, mitt i stressen, mitt i allt, ja mitt i livet. Jag behöver dig så! Stanna hos mig, snälla. Håll min hand, håll mig i din famn och släpp mig inte.   ...

Av chime - 26 december 2023 22:28

Då var allt julbestyr äntligen avklarat! Som jag har spännt mig inför alla dessa firanden! Stressat med bak, paket, julmat och all nervositet inför vilket humör alla kommer att vara på. Blir det bråk, tjafs och elaka kommentarer eller blir det en någ...

Av chime - 3 december 2023 15:18

Jag vill bara skrika, gråta och kasta sönder saker just nu. Skrika tills rösten inte hörs mer, tills allt det som gör ont har försvunnit! Skrika tills allt det jobbiga eller alla "de" jobbiga försvinner. Tills de hör mig! Tills de förstår att allt de...

Av chime - 28 juli 2023 12:05

Ja då var semestern här. Utlandsresan var bokad och klar sedan några månader tillbaka. Dryga månaden före avresa så var det dags att krångla till allt med en eventuell kommande strejk. Denna osäkerhet kring vad som komma skall är inte min starka sida...

Av chime - 17 mars 2023 00:05

Idag blev det många möten och samtal med människor jag inte är van vid på jobbet. Nu efter att ha sovit en timme så går tankarna på högvarv. Sa jag rätt saker? Svarade jag fel där? Kunde detta missförstås? Lämnade jag ut för mycket information? Får m...

Ovido - Quiz & Flashcards