Direktlänk till inlägg 5 april 2022

Trött som få

Av chime - 5 april 2022 15:08

Ojoj vad trött och matt jag är i kroppen nu efter alla sjukdomar och oro.

I två nätter har jag fått sova som en stock! Fast jag jobbat korta dagar är jag totalt slut efter jobbet. Inte för att det gör något egentligen. Lilla tjejen är ju fortfarande sjuk så vi hjälps åt lite inom familjen att vara hemma. Jag försöker att hålla nere på sockret så mycket det går eftersom min kropp mår bäst av rutiner och fasta måltider utan en massa sockerkickar men idag! Jag har tömt det sista av lördagsgodiset, hittat en av barnens nötkräm och nallat av cesewnötterna och ja just det! det blev en bit smörgåstårta till lunch med som mamma hade med sig. Så ja nu känner jag mig faktiskt något piggare.


Idag sover jag och min sambo ifrån varandra första natten på 11 år (förutom en natt då jag opererades för blindtarmen). Vad skumt det känns ändå. Det känns som igår när vi träffades och vi sov ihop i hans lilla tvåa, tänk 11 år! Jag menar min dotter som är 16 år nu är ju egentligen 9 år (i min hjärna) och lilltjejen som är 9 år är ju typ 5 år. Vart tog tiden vägen?! 

När jag var en deprimerad tonåring tänkte jag alltid varje år att undrar om jag kommer få fira min födelsedag, julafton eller påskafton nästa år, tänk om jag lever då? kommer jag ha ett bra liv etc. Dagarna kröp fram! 

Nu bara flyger tiden, det är kanske därför jag har kommit till insikt med att jag vill göra det bästa av tiden i den mån det går. Jag vill vara snällare och mukare både mot mig själv och mot andra. Allt är inte värt en kamp! och vad gör något extra kilo hit eller dit så länge jag mår bra och har hälsan i behåll. Damm och stök då? Jo visst mår jag som bäst när det är städat, men manisk orkar jag inte längre vara. Det får helt enkelt ta den tiden det tar och när jag väl känner för att börja städa (om det så är kl 11 på kvällen) så låt det vara så då.


Idag när jag kom hem efter att ha pratat en stund med mamma och med lilltjejen, åt vi, tog en dusch och medans dottern badar har jag spelat lite tv-spel (det hinner jag nästan aldrig göra)! Sen kom jag på att jag skulle skriva här lite. Jag mår ju så bra av det och vill gärna hålla det uppe. Stryktvätten får helt enkelt vänta, kanske blir det gjort ikväll, kanske inte. 

Hur som helst ska jag nu spela lite till innan det är dags att klä på sig lite, morgonrocken är ju allt för skön en sån här dag ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chime - Söndag 4 feb 17:56

Lugn, lugn, inre lugn. Var har du varit någonstans? Jag har sökt dig så länge, mitt i ångesten, mitt i stressen, mitt i allt, ja mitt i livet. Jag behöver dig så! Stanna hos mig, snälla. Håll min hand, håll mig i din famn och släpp mig inte.   ...

Av chime - 26 december 2023 22:28

Då var allt julbestyr äntligen avklarat! Som jag har spännt mig inför alla dessa firanden! Stressat med bak, paket, julmat och all nervositet inför vilket humör alla kommer att vara på. Blir det bråk, tjafs och elaka kommentarer eller blir det en någ...

Av chime - 3 december 2023 15:18

Jag vill bara skrika, gråta och kasta sönder saker just nu. Skrika tills rösten inte hörs mer, tills allt det som gör ont har försvunnit! Skrika tills allt det jobbiga eller alla "de" jobbiga försvinner. Tills de hör mig! Tills de förstår att allt de...

Av chime - 28 juli 2023 12:05

Ja då var semestern här. Utlandsresan var bokad och klar sedan några månader tillbaka. Dryga månaden före avresa så var det dags att krångla till allt med en eventuell kommande strejk. Denna osäkerhet kring vad som komma skall är inte min starka sida...

Av chime - 17 mars 2023 00:05

Idag blev det många möten och samtal med människor jag inte är van vid på jobbet. Nu efter att ha sovit en timme så går tankarna på högvarv. Sa jag rätt saker? Svarade jag fel där? Kunde detta missförstås? Lämnade jag ut för mycket information? Får m...

Ovido - Quiz & Flashcards