Direktlänk till inlägg 13 maj 2022

Nattligt inlägg

Av chime - 13 maj 2022 00:36

Det blev ett längre uppehåll än vänta. Min mage har krånglat en del men har de senaste dagarna lugnat ner sig och jag mår så mycket bättre. Nu inväntas bara provsvar från en skicktröntgen. Vården har varit grym denna gången helt klart!

Vi var dock inte klara med vårat sjukdomsår 2022 riktigt än utan nu var det lilltjejens tur att få pollenastma plus en inflammerad tå! Eftersom hon redan gått på utredning så dröjde det bara att vänta på recept. Ingen sömn föregående natt för mig och henne då hostan bråkade så. Väl på morgonen var det bara att lämna jobbet för att hämta inhalatorer, åka hem, puffa, tillbaka till jobbet. Lång dag dessutom! Jag märker då en knöl vid armhålan som blivit större igen, får smått panik men tar det ändå relativt lungt. Pratar med vc som vill kolla upp det för säkerhets skull. Så det får bli någon dag nästa vecka.

Eftersom jag har två hjärnor, en logiskt och en icke så logisk så pendlade tankarna en del under gårdagen. Den logiska hjärnan säger skit i det, knölen går upp och ner i storlek, du hade halsfluss precis. Då är det säkert en svullen lymfkörtel. Helt ofarlig! Den ologiska målar upp hur många dagar jag har kvar. Är livet inte underbart ändå?!

Ja och som ni förstod la jag till en halsfluss på sjuk-2022-listan också...

Så vad gör jag då uppe mitt i natten nu då när jag egentligen verkligen borde sova?
Tankar om hur människor fungerar på djupet är på besök. Varför en del personer bara anser sig ha rätten att klampa in i andras liv, ställa till elände och bara lägga spydiga, giftiga kommentarer för att sedan vända ryggen till och dra. Avtrycket sitter ju liksom kvar, iallafall i mig. Jag ska snart släppa det då det enbart tar energi och jag bara mår dåligt men jag behövde få skriva det. Det är ju alltid så mycket lättare att släppa det då och gå vidare efter en stund. Så istället för att ligga vaken hela natten och grubbla så fick det bli ett ganska tråkigt men välbehövligt inlägg denna natt.

Nu börjar dock ögonen sakta åka igen och jag tror jag kan sova igen. Önskar er alla en god natt ??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chime - Söndag 4 feb 17:56

Lugn, lugn, inre lugn. Var har du varit någonstans? Jag har sökt dig så länge, mitt i ångesten, mitt i stressen, mitt i allt, ja mitt i livet. Jag behöver dig så! Stanna hos mig, snälla. Håll min hand, håll mig i din famn och släpp mig inte.   ...

Av chime - 26 december 2023 22:28

Då var allt julbestyr äntligen avklarat! Som jag har spännt mig inför alla dessa firanden! Stressat med bak, paket, julmat och all nervositet inför vilket humör alla kommer att vara på. Blir det bråk, tjafs och elaka kommentarer eller blir det en någ...

Av chime - 3 december 2023 15:18

Jag vill bara skrika, gråta och kasta sönder saker just nu. Skrika tills rösten inte hörs mer, tills allt det som gör ont har försvunnit! Skrika tills allt det jobbiga eller alla "de" jobbiga försvinner. Tills de hör mig! Tills de förstår att allt de...

Av chime - 28 juli 2023 12:05

Ja då var semestern här. Utlandsresan var bokad och klar sedan några månader tillbaka. Dryga månaden före avresa så var det dags att krångla till allt med en eventuell kommande strejk. Denna osäkerhet kring vad som komma skall är inte min starka sida...

Av chime - 17 mars 2023 00:05

Idag blev det många möten och samtal med människor jag inte är van vid på jobbet. Nu efter att ha sovit en timme så går tankarna på högvarv. Sa jag rätt saker? Svarade jag fel där? Kunde detta missförstås? Lämnade jag ut för mycket information? Får m...

Ovido - Quiz & Flashcards