Direktlänk till inlägg 22 maj 2022

Negativa giriga människor

Av chime - 22 maj 2022 09:30

Vissa människor tar så enormt mycket energi ifrån en. De får en att känna sig så fruktansvärt liten här på jorden. Mina funderingar är om de ens är medvetna om hur de beter sig gentemot andra. Just nu löper känslorna amok inombords. Jag är så ledsen, frustrerad och förbannad. Mest på mig själv att jag ens låter det komma åt mig så djupt när jag vet hur denna människa är och fungerar. Hen upphör dock aldrig att förvåna mig. Det är nog det som gör mig så påverkad. Jag borde veta och jag vet men ändå kommer det åt mig. Vissa människor måste ju tyvärr vara en del av ens liv vare sig man vill eller inte. Det gäller då att lära sig att hantera dessa människor. Det är dock lättare sagt än gjort. Men jag har gjort det förut och lär göra det igen. Jag var bara tvungen att hitta en ventil, vilket blev här, så nu kan jag nog eventuellt återgå till min söndag med familjen utan att fortsätta förstöra hela denna dagen med alla mina känslor som svänger åt alla håll och gör att jag bara vill skrika och gråta. Usch vad påverkad man kan bli av att hela tiden bli förminskad.
Önskar er alla en fin helg iallafall ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chime - Söndag 4 feb 17:56

Lugn, lugn, inre lugn. Var har du varit någonstans? Jag har sökt dig så länge, mitt i ångesten, mitt i stressen, mitt i allt, ja mitt i livet. Jag behöver dig så! Stanna hos mig, snälla. Håll min hand, håll mig i din famn och släpp mig inte.   ...

Av chime - 26 december 2023 22:28

Då var allt julbestyr äntligen avklarat! Som jag har spännt mig inför alla dessa firanden! Stressat med bak, paket, julmat och all nervositet inför vilket humör alla kommer att vara på. Blir det bråk, tjafs och elaka kommentarer eller blir det en någ...

Av chime - 3 december 2023 15:18

Jag vill bara skrika, gråta och kasta sönder saker just nu. Skrika tills rösten inte hörs mer, tills allt det som gör ont har försvunnit! Skrika tills allt det jobbiga eller alla "de" jobbiga försvinner. Tills de hör mig! Tills de förstår att allt de...

Av chime - 28 juli 2023 12:05

Ja då var semestern här. Utlandsresan var bokad och klar sedan några månader tillbaka. Dryga månaden före avresa så var det dags att krångla till allt med en eventuell kommande strejk. Denna osäkerhet kring vad som komma skall är inte min starka sida...

Av chime - 17 mars 2023 00:05

Idag blev det många möten och samtal med människor jag inte är van vid på jobbet. Nu efter att ha sovit en timme så går tankarna på högvarv. Sa jag rätt saker? Svarade jag fel där? Kunde detta missförstås? Lämnade jag ut för mycket information? Får m...

Ovido - Quiz & Flashcards