Alla inlägg den 19 november 2021

Av chime - 19 november 2021 14:20

Då var äntligen fredagen här. Det har varit en intesiv tid det senaste. Jag har bara kravlat omkring i mitt djupa hål av ångest, stress och allt där till. När jag väl var som djupast så var jag tvungen att på något sätt ta mig upp för att lyckas överleva dagarna. Nu har jag kravlat färdigt för denna gången. Blivit något social igen men det är svårt när det enda man vill är att stänga in sig och ligga kvar under täcket. Hur som efter diverse stresspåslag så fick det bli en bok, meditation, bli stengård på att sätta upp gränser och regler. Det är jag urkass på när jag mår piss, alla kör över mig, antagligen står det "varsågod och trampa på den som ligger" i pannan på mig. Hur som nog med självömkan för denna gången. Nu ärlivet något sånär tillbaka. Jag har en större inlämning kvar på min kurs, VFU-studenten överlevde och har nu gjort sin sista dag, sambon har kommit igång hyfsat med sin uppsats, stora dottern mår okej igen, lilla är allmänt rastlös så det är nog som det ska.


Advent står snart för dörren och jag som brukar tycka att det känns lite jul inombords, mysa, se fram emot att pynta osv känner mest att jag är överlycklig att det är nästa helg och inte denna som det ska upp adventsljus och diverse tillbehör. Allt får helt enkelt ta sin tid. Idag har jag redan hunnit nobba en middag i Göteborg, en middag på en fin restaurang i närheten av där vi bor och en fika på stan! Och vet ni vad?! Det känns ljuvligt!!! UNDERBARA ENSAMHET!!! Ingen som kan köra med varken mig eller min ekonomi för tillfället. Det roliga får helt enkelt vänta till bättre tider. 


Nu väntar en god kopp kaffe till bara mig, och lite skrivande på en uppsats. Ha en fantastisk fredag!

Ovido - Quiz & Flashcards