Direktlänk till inlägg 19 november 2021

Fredag

Av chime - 19 november 2021 14:20

Då var äntligen fredagen här. Det har varit en intesiv tid det senaste. Jag har bara kravlat omkring i mitt djupa hål av ångest, stress och allt där till. När jag väl var som djupast så var jag tvungen att på något sätt ta mig upp för att lyckas överleva dagarna. Nu har jag kravlat färdigt för denna gången. Blivit något social igen men det är svårt när det enda man vill är att stänga in sig och ligga kvar under täcket. Hur som efter diverse stresspåslag så fick det bli en bok, meditation, bli stengård på att sätta upp gränser och regler. Det är jag urkass på när jag mår piss, alla kör över mig, antagligen står det "varsågod och trampa på den som ligger" i pannan på mig. Hur som nog med självömkan för denna gången. Nu ärlivet något sånär tillbaka. Jag har en större inlämning kvar på min kurs, VFU-studenten överlevde och har nu gjort sin sista dag, sambon har kommit igång hyfsat med sin uppsats, stora dottern mår okej igen, lilla är allmänt rastlös så det är nog som det ska.


Advent står snart för dörren och jag som brukar tycka att det känns lite jul inombords, mysa, se fram emot att pynta osv känner mest att jag är överlycklig att det är nästa helg och inte denna som det ska upp adventsljus och diverse tillbehör. Allt får helt enkelt ta sin tid. Idag har jag redan hunnit nobba en middag i Göteborg, en middag på en fin restaurang i närheten av där vi bor och en fika på stan! Och vet ni vad?! Det känns ljuvligt!!! UNDERBARA ENSAMHET!!! Ingen som kan köra med varken mig eller min ekonomi för tillfället. Det roliga får helt enkelt vänta till bättre tider. 


Nu väntar en god kopp kaffe till bara mig, och lite skrivande på en uppsats. Ha en fantastisk fredag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chime - Söndag 4 feb 17:56

Lugn, lugn, inre lugn. Var har du varit någonstans? Jag har sökt dig så länge, mitt i ångesten, mitt i stressen, mitt i allt, ja mitt i livet. Jag behöver dig så! Stanna hos mig, snälla. Håll min hand, håll mig i din famn och släpp mig inte.   ...

Av chime - 26 december 2023 22:28

Då var allt julbestyr äntligen avklarat! Som jag har spännt mig inför alla dessa firanden! Stressat med bak, paket, julmat och all nervositet inför vilket humör alla kommer att vara på. Blir det bråk, tjafs och elaka kommentarer eller blir det en någ...

Av chime - 3 december 2023 15:18

Jag vill bara skrika, gråta och kasta sönder saker just nu. Skrika tills rösten inte hörs mer, tills allt det som gör ont har försvunnit! Skrika tills allt det jobbiga eller alla "de" jobbiga försvinner. Tills de hör mig! Tills de förstår att allt de...

Av chime - 28 juli 2023 12:05

Ja då var semestern här. Utlandsresan var bokad och klar sedan några månader tillbaka. Dryga månaden före avresa så var det dags att krångla till allt med en eventuell kommande strejk. Denna osäkerhet kring vad som komma skall är inte min starka sida...

Av chime - 17 mars 2023 00:05

Idag blev det många möten och samtal med människor jag inte är van vid på jobbet. Nu efter att ha sovit en timme så går tankarna på högvarv. Sa jag rätt saker? Svarade jag fel där? Kunde detta missförstås? Lämnade jag ut för mycket information? Får m...

Ovido - Quiz & Flashcards